معرفی زیباترین تالاب های ایران
نوشته شده توسط : آس چارتر

معرفی زیباترین تالاب های ایران

پس از دریا و جنگل، یکی از جاذبه‌های پرطرفدار، تالاب‌ها هستند. تالاب‌ها محل‌هایی متشکل ازخشکی و دریاچه‌های کم‌عمق است که دارای جذابیت‌های فراوانی هستند ومی‌توانند زیستگاه گونه‌های گیاهی و جانوری زیادی نیز باشند. درادامه با آس چارترهمراه باشید تا به معرفی زیباترین تالاب‌های ایران بپردازیم. شما می توانید با تهیه بلیط هواپیما از سایت آس چارتراز تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

تالاب‌ها در همه جای کره زمین وجود دارند؛ ازمناطق گرم استوایی تا دشت‌های یخ زده نزدیک قطب، تالاب‌ها هم به اندازه هر عضو دیگر طبیعت در سلامت و حفظ تعادل کره زمین نقش حیاتی دارند. ایران هم با اینکه در اقلیم گرم وخشک قرارگرفته، تالاب‌های متنوعی دارد و از ۴۲ نوع تالاب شناخته شده در جهان، ۴۱ نوع به‌جز تالاب‌های خیلی سردسیری توندرا در ایران به ثبت رسیده است. طبق طبقه‌ بندی کنوانسیون جهانی حفاظت از تالاب‌ها  ۴۲ نوع تالاب شناخته شده که ۱۲ نوع آن ساحلی و دریایی، ۲۰ نوع داخل خشکی و ۱۰ نوع مصنوعی هستند.  بیش از ۱۴۰ تالاب در فهرست آیین‌نامه اجرایی تبصره ماده ۱ قانون حفاظت، احیا و مدیریت تالاب‌های کشور نامبرده شده است.  بنابراین ایران از نعمت تالاب‌های متنوعی برخوردار است.

اکوسیستم تالاب ها

تالاب‌ها دارای نقش های کلیدی ازجمله تولید اکسیژن، ذخیره آب، تصفیه آب، ترسیب و ذخیره کربن، تولید مواد مغذی و تثبیت خاک هستند. اصولاً تالاب‌ها به عنوان اکوسیستم‌ هایی دارای تنوع زیستی و تنوع عملکردی ویژه شناخته می ‌شوند که نقش بی‌ بدیل آن‌ها غیر قابل انکار است. البته به جز مواردی که گفته شد، تالاب‌ها به دلیل مناظری که دارند جنبه توریستی هم پیدا کرده‌اند و هرساله گردشگران بسیاری به خود جذب می ‌کنند. آس چارتر این امکان را به شما می دهد که با کمتر ازسه دقیقه به صورت آنلاین از سایت آس چارتر بلیط چارتر رفسنجان تهران را تهیه نمایید.

 





:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 32
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 خرداد 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: